×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

10 listopada 2024

10 Najlepszych Hatchbacków do 30 tys. zł na Rynku

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Zakup używanego hatchbacka do 30 tys. złotych stanowi rozsądny wybór dla wielu polskich kierowców. Ta popularna kategoria samochodów oferuje doskonałe połączenie praktyczności, ekonomii użytkowania oraz przestronności. Obecnie rynek używanych hatchbacków w tym przedziale cenowym prezentuje szeroki wybór sprawdzonych modeli od renomowanych producentów.

 

Ranking przedstawia 10 najlepszych propozycji, wśród których znalazły się takie modele jak Volkswagen Golf VI, Mazda 3 oraz Ford Focus. Każdy z prezentowanych samochodów został szczegółowo przeanalizowany pod kątem dostępnych wersji silnikowych, w tym jednostek diesel, niezawodności oraz kosztów eksploatacji. Zestawienie pomoże w wyborze odpowiedniego hatchbacka, który najlepiej spełni oczekiwania przyszłego właściciela.

 

Volkswagen Golf VI

 

 

Volkswagen Golf VI reprezentuje szóstą generację popularnego niemieckiego hatchbacka, produkowaną w latach 2008-2013. Model ten wyróżnia się dopracowaną stylistyką i wysoką jakością wykonania, co czyni go atrakcyjną propozycją w segmencie hatchbacków do 30 tys. złotych.

 

 

Volkswagen Golf VI - charakterystyka

 

Golf VI zachowuje charakterystyczną linię nadwozia, jednocześnie oferując nowoczesne rozwiązania techniczne i poprawioną jakość wykończenia wnętrza. Samochód wyróżnia się przestronnym wnętrzem mieszczącym komfortowo 4 osoby dorosłe oraz pojemnym bagażnikiem o objętości 350 litrów. Kokpit został zaprojektowany ergonomicznie, z intuicyjnym rozmieszczeniem przełączników i wysokiej jakości materiałami wykończeniowymi.

 

Volkswagen Golf VI - zalety i wady

 

Główne zalety modelu:

 

  • Wysoka jakość wykonania wnętrza
  • Przestronność i funkcjonalność
  • Dobre właściwości jezdne
  • Szeroka dostępność części zamiennych
  • Bogate wyposażenie w wyższych wersjach

 

Istotne wady:

 

  • Problemy z łańcuchem rozrządu w silnikach TSI
  • Awaryjność skrzyń DSG
  • Wysokie koszty napraw
  • Wrażliwy na zarysowania lakier
  • Usterki elektroniki pokładowej

 

Volkswagen Golf VI - polecane silniki

 

Wśród jednostek napędowych najbardziej godne polecenia są:

 

Silniki benzynowe:

 

  • 1.6 MPI (102 KM) - prosta i niezawodna konstrukcja
  • 1.4 TSI (122 KM) - dobry kompromis między osiągami a ekonomią

 

Silniki diesla:

 

  • 1.6 TDI (105 KM) - ekonomiczny i trwały
  • 2.0 TDI (140 KM) - dynamiczny i oszczędny

 

Przy wyborze silnika warto zwrócić szczególną uwagę na historię serwisową pojazdu oraz stan techniczny rozrządu, szczególnie w jednostkach TSI. W przypadku diesli kluczowe znaczenie ma regularna wymiana oleju i sprawność układu wtryskowego.

 

Ford Focus III

 

 

Trzecia generacja Forda Focusa, wprowadzona na rynek w 2011 roku, stanowi interesującą propozycję w segmencie hatchbacków do 30 tys. złotych. Model ten wyróżnia się nowoczesną stylistyką i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi, które sprawiają, że jest godnym konkurentem dla innych popularnych kompaktów.

 

Ford Focus III - opis modelu

 

Focus III został zaprojektowany z myślą o połączeniu komfortu jazdy z dynamicznymi właściwościami jezdnymi. Samochód wyposażono w wielowahaczowe zawieszenie oraz system Torque Vectoring Control, który skutecznie ogranicza poślizg przednich kół. Wnętrze oferuje ergonomiczną deskę rozdzielczą z przejrzystymi wskaźnikami oraz wygodne fotele z regulacją wysokości.

Dostępne poziomy wyposażenia:

 

  • Ambiente: komputer pokładowy, elektryczne szyby przednie
  • Trend: dodatkowo klimatyzacja, wielofunkcyjna kierownica
  • Titanium: automatyczna klimatyzacja, tempomat, podgrzewana przednia szyba

 

Ford Focus III - dostępne wersje nadwoziowe

 

Model oferowany jest w trzech wariantach nadwoziowych:

 

Wersja Pojemność bagażnika Charakterystyka
Hatchback 5d 316 l Uniwersalne zastosowanie
Kombi 476 l Zwiększona przestrzeń bagażowa
Sedan 372 l Klasyczna sylwetka

 

W 2014 roku przeprowadzono gruntowny facelifting, który przyniósł zmiany w wyglądzie zewnętrznym oraz wprowadził w pełni elektryczne wspomaganie kierownicy.

 

Ford Focus III - rekomendowane jednostki napędowe

 

Wśród silników benzynowych na szczególną uwagę zasługuje rodzina EcoBoost:

 

  • 1.0 EcoBoost (100, 125 KM): ekonomiczny i dynamiczny
  • 1.5 EcoBoost (150 KM): dobry kompromis między osiągami a spalaniem

 

W gamie jednostek wysokoprężnych najlepszym wyborem są:

 

  • 1.5 TDCi (120 KM): nowoczesna konstrukcja o niskim zużyciu paliwa
  • 2.0 TDCi (150 KM): idealny na dłuższe trasy

 

Przy wyborze silnika warto zwrócić uwagę na historię serwisową pojazdu oraz stan techniczny układu turbodoładowania, szczególnie w jednostkach EcoBoost. Regularna obsługa i wymiana oleju są kluczowe dla długiej żywotności wszystkich dostępnych jednostek napędowych.

 

Opel Astra J

 

 

Popularny na polskim rynku wtórnym Opel Astra J wyróżnia się wśród hatchbacków do 30 tys. złotych swoją wszechstronnością i solidnym wykonaniem. Model ten, wprowadzony w 2009 roku, został zaprojektowany z myślą o połączeniu komfortu z praktycznością codziennego użytkowania.

 

 

Opel Astra J - najważniejsze cechy

 

Astra J bazuje na platformie GM Delta II, co przekłada się na stabilne prowadzenie i wysoki komfort jazdy. Charakterystyczna sylwetka, zaprojektowana przez Marka Adamsa, nawiązuje stylistycznie do modelu Insignia. Do kluczowych cech należą:

 

  • Wytrzymałe zawieszenie z kolumną MacPhersona z przodu
  • Skuteczna ochrona przed korozją
  • Ergonomiczna deska rozdzielcza z intuicyjnym układem przycisków
  • System doświetlania zakrętów przez reflektory ksenonowe

 

Opel Astra J - przestronność i komfort

 

Wnętrze Astry J zostało zaprojektowane z naciskiem na ergonomię i wygodę użytkowania. Szczególną uwagę zwracają fotele z certyfikatem AGR, dostępne w droższych wersjach wyposażenia, oferujące szeroki zakres regulacji i wysuwane siedziska. Przestrzeń bagażowa różni się w zależności od wersji nadwoziowej:

 

Wersja nadwozia Pojemność bagażnika
Hatchback 5d 370 l
Sedan 460 l
Sports Tourer 500 l

 

Opel Astra J - godne uwagi silniki

 

W gamie jednostek napędowych najbardziej polecane są:

 

Silniki benzynowe:

 

  • 1.4 Turbo (120/140 KM) - najlepszy wybór pod instalację LPG
  • 1.6 (115 KM) - sprawdzona konstrukcja o dobrej dynamice

 

Jednostki wysokoprężne:

 

  • 1.7 CDTI (125-165 KM) - popularna i ekonomiczna opcja
  • 2.0 CDTI (160-165 KM) - idealny na dalekie trasy, dostępny także w wersji biturbo (195 KM)

 

Warto zaznaczyć, że silnik 2.0 CDTI wyróżnia się niskim zużyciem paliwa przy zachowaniu dobrych osiągów i wysokiej niezawodności. Jest to szczególnie istotne przy wyborze samochodu do częstych podróży pozamiejskich. Należy jednak pamiętać o regularnym serwisowaniu, szczególnie w przypadku manualnych skrzyń biegów M32, które mogą wykazywać tendencję do awarii.

 

Kia Cee'd II

 

 

Druga generacja koreańskiego hatchbacka do 30 tys. złotych przyciąga uwagę efektowną stylistyką i znaczącą poprawą jakości wykonania w porównaniu do poprzednika. Model produkowany od 2012 roku łączy w sobie nowoczesny design z praktycznością codziennego użytkowania.

 

 

Kia Cee'd II - design i jakość wykonania

 

Nadwozie Cee'da II zostało zaprojektowane w europejskim centrum stylistycznym marki w Niemczech. Charakterystyczna linia boczna i dynamiczna sylwetka nadają autu sportowego charakteru. Samochód oferowany jest w trzech wariantach nadwoziowych:

 

Wersja Pojemność bagażnika Rozstaw osi
5-drzwiowy hatchback 380 l 2650 mm
3-drzwiowy Pro_cee'd 380 l 2650 mm
Kombi SW 528 l 2650 mm

 

Kia Cee'd II - wyposażenie i technologie

 

Model wyróżnia się bogatym wyposażeniem standardowym, które obejmuje:

 

  • System bezpieczeństwa z 6 poduszkami powietrznymi i ESP
  • Klimatyzację automatyczną dwustrefową (w wyższych wersjach)
  • System multimedialny z 7-calowym ekranem dotykowym
  • Elektrycznie sterowane szyby i lusterka

 

Wersje po liftingu (2015) otrzymały dodatkowe systemy wsparcia kierowcy, w tym asystenta martwego pola oraz system rozpoznawania znaków drogowych.

 

Kia Cee'd II - niezawodne silniki

 

W gamie jednostek napędowych najbardziej godne polecenia są:

Silniki benzynowe:

 

  • 1.4 CVVT (99 KM) - idealny pod instalację LPG
  • 1.6 GDI (135 KM) - dynamiczny i oszczędny
  • 1.0 T-GDI (100/120 KM) - wprowadzony po liftingu

 

Jednostki wysokoprężne:

 

  • 1.6 CRDi (110/128/136 KM) - ekonomiczny i trwały

 

Szczególną uwagę warto zwrócić na silnik 1.6 GDI, który łączy dobre osiągi ze stosunkowo niskim zużyciem paliwa. W wersjach wysokoprężnych polecany jest 1.6 CRDi, wyróżniający się trwałością i niskim spalaniem. Wszystkie silniki współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a wybrane warianty dostępne są również z automatyczną przekładnią DCT.

 

Toyota Auris I

 

 

Jako przedstawiciel japońskiej myśli technicznej, Toyota Auris I oferuje połączenie legendarnej niezawodności z praktycznością kompaktowego hatchbacka do 30 tys. złotych. Model ten, będący następcą Corolli, kontynuuje tradycję niezawodnych samochodów kompaktowych marki Toyota.

 

 

Toyota Auris I - trwałość i niezawodność

 

Toyota Auris I wyróżnia się wysoką trwałością konstrukcji i niską awaryjnością. Zawieszenie przednie z kolumną MacPhersona i dużym wahaczem dolnym zapewnia długą żywotność układu jezdnego. Warto zwrócić uwagę na kilka charakterystycznych cech:

 

  • Solidne zabezpieczenie antykorozyjne nadwozia
  • Trwała konstrukcja układu napędowego
  • Wysoka dostępność części zamiennych
  • Sprawdzona mechanika bez skomplikowanych rozwiązań

 

Toyota Auris I - komfort jazdy

 

Wnętrze Aurisa zostało zaprojektowane z myślą o ergonomii i wygodzie użytkowania. Samochód oferuje przestronną kabinę z następującymi udogodnieniami:

 

Element Charakterystyka
Fotele Szeroki zakres regulacji, dobre podparcie
Wyciszenie Skuteczna izolacja od hałasów zewnętrznych
Zawieszenie Zrównoważone między komfortem a stabilnością
Bagażnik Pojemność 350 litrów

 

Toyota Auris I - ekonomiczne jednostki napędowe

 

W gamie silnikowej Aurisa I najbardziej godne polecenia są:

 

Silniki benzynowe:

 

  • 1.33 Dual VVT-i (99 KM) - ekonomiczny i bezproblemowy
  • 1.6 Valvematic (132 KM) - dynamiczny i oszczędny

 

Wersja hybrydowa:

 

  • 1.8 Hybrid (136 KM) - łączne spalanie 5-6 l/100 km

 

Szczególną uwagę warto zwrócić na wersję hybrydową, dostępną od 2010 roku, która łączy dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa. Silnik 1.4 D-4D o mocy 90 KM stanowi rozsądny wybór dla osób poszukujących ekonomicznego diesla, oferując spalanie na poziomie 4-6 l/100 km.

 

Ceny używanych egzemplarzy Toyoty Auris I rozpoczynają się od 16-20 tys. zł za modele przedliftowe, natomiast egzemplarze z 2010 roku wyceniane są na minimum 25-27 tys. zł. Wersje hybrydowe dostępne są w przedziale 35-45 tys. zł, co przekracza założony budżet 30 tys. złotych.

 

Skoda Octavia II

 

 

Wśród kompaktowych hatchbacków do 30 tys. złotych, Skoda Octavia II wyróżnia się wyjątkową praktycznością i przestronnością, oferując więcej przestrzeni niż typowy przedstawiciel segmentu C. Model produkowany w latach 2004-2013 łączy w sobie sprawdzoną technologię koncernu VAG z funkcjonalnością charakterystyczną dla marki Skoda.

 

Skoda Octavia II - przestronność i funkcjonalność

 

Octavia II oferuje imponującą przestrzeń bagażową, która znacząco przewyższa konkurencję w swojej klasie:

 

Wersja nadwozia Pojemność bagażnika
Liftback 585 litrów
Kombi 605 litrów

 

Wnętrze zapewnia komfortowe warunki podróżowania dla pięciu osób dorosłych. Kanapa tylna jest dobrze wyprofilowana, a przestrzeń na nogi dla pasażerów o wzroście 180 cm jest w pełni wystarczająca. Fotele przednie oferują szeroki zakres regulacji i dobre trzymanie boczne, szczególnie w wersjach sportowych RS.

 

Skoda Octavia II - jakość wykonania

 

Jakość wykonania stoi na dobrym poziomie, choć widoczne są pewne kompromisy w podstawowych wersjach wyposażenia. Materiały wykończeniowe charakteryzują się zadowalającą trwałością, jednak w intensywnie użytkowanych egzemplarzach można zauważyć:

 

  • Wycierające się przyciski na desce rozdzielczej
  • Zużycie tapicerki na fotelach kierowcy
  • Drobne zarysowania plastików w okolicy schowków

 

Dostępne poziomy wyposażenia obejmują wersje od podstawowej Classic po luksusową Laurin & Klement, która oferuje skórzaną tapicerkę, dwustrefową klimatyzację, system nawigacji i podgrzewane fotele.

 

Skoda Octavia II - polecane silniki

 

W gamie jednostek napędowych najbardziej godne polecenia są:

 

Silniki benzynowe:

 

  • 1.6 MPI (102 KM) - niezawodny i przyjazny instalacjom LPG
  • 1.4 TSI (122 KM) - dobry kompromis między osiągami a ekonomią

 

Jednostki wysokoprężne:

 

  • 1.9 TDI (105 KM) - ekonomiczny i trwały
  • 1.6 TDI (105 KM) - nowsza konstrukcja z systemem common rail

 

Szczególną uwagę warto zwrócić na silnik 1.9 TDI, który wyróżnia się niskim spalaniem (4,5-6,5 l/100 km) i przystępnymi kosztami napraw. W przypadku wersji wysokoprężnych kluczowe znaczenie ma regularna wymiana oleju (co 10-15 tysięcy kilometrów) oraz stan filtra cząstek stałych DPF.

 

Renault Megane III

 

=

Francuski kompakt Renault Megane III przyciąga uwagę charakterystycznym designem i zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi w segmencie hatchbacków do 30 tys. złotych. Model ten, produkowany od 2008 roku, łączy w sobie komfort z innowacyjnymi technologiami.

 

Renault Megane III - stylistyka i ergonomia

 

Megane III wyróżnia się płynną linią nadwozia i harmonijnie zespolonymi elementami karoserii. Charakterystyczne reflektory oraz tylne lampy nadają autu nowoczesny wygląd. Wnętrze zaprojektowano z myślą o ergonomii - pozycja za kierownicą jest optymalna, a fotele zapewniają komfort nawet podczas długich podróży.

Przestrzeń bagażowa w poszczególnych wersjach:

 

Wersja nadwozia Pojemność bagażnika
Hatchback 372 l
Coupe 344 l
Grandtour 524 l

 

Renault Megane III - bogate wyposażenie

 

Model oferuje różnorodne poziomy wyposażenia, z których każdy zapewnia zadowalający poziom komfortu:

 

  • Expression: klimatyzacja automatyczna, radio CD/MP3, elektryczne szyby
  • Dynamique: dodatkowo system nawigacji, czujniki parkowania
  • Privilege: skórzana tapicerka, dwustrefowa klimatyzacja, system Bose

 

Warto podkreślić obecność innowacyjnych rozwiązań, takich jak system hands-free z kartą dostępu, automatyczny hamulec postojowy czy system audio "3D Sound by Arkamys". Wszystkie wersje standardowo wyposażono w systemy bezpieczeństwa, w tym ABS i ESP.

 

Renault Megane III - efektywne silniki

 

Gama jednostek napędowych obejmuje zarówno silniki benzynowe, jak i wysokoprężne:

Silniki benzynowe:

 

  • 1.6 16V (100/110 KM) - sprawdzona konstrukcja przyjazna instalacji LPG
  • 1.4 TCe (130 KM) - nowoczesna jednostka o niskim spalaniu
  • 2.0 TCe (180/190 KM) - wariant dla poszukujących dynamiki

 

Jednostki wysokoprężne:

 

  • 1.5 dCi (85/90/110 KM) - ekonomiczny diesel o spalaniu 4,5-5,5 l/100 km
  • 1.9 dCi (130 KM) - dobry kompromis między osiągami a zużyciem paliwa
  • 2.0 dCi (150/160 KM) - najmocniejsza jednostka wysokoprężna

 

Szczególnie godny polecenia jest silnik 1.5 dCi, który łączy niskie zużycie paliwa z zadowalającą dynamiką. Regularna obsługa serwisowa jest kluczowa dla zachowania niezawodności, szczególnie w przypadku jednostek wysokoprężnych.

 

Hyundai i30 II

 

 

Koreański producent udowodnił swoją konkurencyjność w segmencie hatchbacków do 30 tys. złotych wprowadzając drugą generację i30, zaprojektowaną specjalnie z myślą o europejskim rynku. Model ten, zadebiutował w 2011 roku, prezentując nową filozofię projektową "Fluidic Sculpture".

 

 

Hyundai i30 II - nowoczesny design

 

Sylwetka i30 II charakteryzuje się dynamiczną linią boczną, biegnącą od reflektorów do tylnych lamp zespolonych. Charakterystyczne elementy stylistyczne obejmują:

 

  • Sześciokątny wlot powietrza z chromowanymi akcentami
  • Strzeliste reflektory z opcjonalną technologią LED
  • Aerodynamicznie ukształtowany spojler dachowy
  • Felgi aluminiowe 16- lub 17-calowe

 

Po przeprowadzonym w 2015 roku liftingu, samochód zyskał zmodernizowany pas przedni oraz odświeżone lampy tylne, co dodatkowo podkreśliło jego nowoczesny charakter.

 

Hyundai i30 II - komfortowe wnętrze

 

Kabina pasażerska została zaprojektowana z naciskiem na ergonomię i wysoką jakość wykończenia. Przestrzeń bagażowa i wymiary wnętrza prezentują się następująco:

 

Element Wartość
Pojemność bagażnika 378 l
Szerokość wnętrza 1410 mm
Rozstaw osi 2650 mm
Wysokość kabiny 1205 mm

 

Deska rozdzielcza otrzymała czytelny układ wskaźników oraz 7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego (w wersjach po liftingu). Wyposażenie obejmuje dwustrefową klimatyzację automatyczną, system nawigacji oraz zaawansowane systemy bezpieczeństwa.

 

Hyundai i30 II - oszczędne jednostki napędowe

 

Gama jednostek napędowych została dobrana pod kątem ekonomicznej eksploatacji:

Silniki benzynowe:

 

  • 1.4 (100 KM) - podstawowa jednostka o spalaniu 5,5-6,5 l/100 km
  • 1.6 GDI (135 KM) - dynamiczniejsza wersja z bezpośrednim wtryskiem paliwa
  • 1.6 T-GDI (186 KM) - sportowa odmiana dostępna po liftingu

 

Jednostki wysokoprężne:

 

  • 1.4 CRDi (90 KM) - ekonomiczny diesel do jazdy miejskiej
  • 1.6 CRDi (110/128/136 KM) - wszechstronna jednostka o niskim spalaniu

 

Na szczególną uwagę zasługuje silnik 1.6 CRDi, który łączy zadowalające osiągi ze spalaniem na poziomie 4,5-5,5 l/100 km. Wszystkie jednostki standardowo współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów, a wybrane warianty dostępne są również z przekładnią automatyczną DCT.

 

Model wyróżnia się 5-letnią gwarancją producenta bez limitu kilometrów, co stanowi istotny argument przy wyborze używanego egzemplarza. Ceny na rynku wtórnym rozpoczynają się od 25 tysięcy złotych za egzemplarze z pierwszych lat produkcji, co czyni i30 II atrakcyjną propozycją w swoim segmencie.

 

Mazda 3 II

 

Druga generacja Mazdy 3 reprezentuje japońską filozofię projektowania, łączącą sportowy charakter z praktycznością hatchbacka do 30 tys. złotych. Model BL, wprowadzony w 2009 roku, wyróżnia się na tle konkurencji dynamiczną stylistyką i precyzją wykonania.

 

Mazda 3 II - sportowy charakter

 

Zawieszenie Mazdy 3 II zostało zaprojektowane z myślą o sportowych doznaniach z jazdy. Przednie kolumny MacPhersona współpracują z wielowahaczowym zawieszeniem tylnym, zapożyczonym z platformy Forda Focus. Układ kierowniczy zapewnia precyzyjne prowadzenie i dobre wyczucie drogi, szczególnie na krętych trasach. Sztywne zestrojenie zawieszenia gwarantuje:

 

  • Minimalne przechyły nadwozia w zakrętach
  • Stabilne zachowanie przy wysokich prędkościach
  • Pewne prowadzenie w trudnych warunkach
  • Skuteczne hamowanie dzięki zoptymalizowanemu układowi
  •  

Mazda 3 II - jakość wykończenia

 

Wnętrze Mazdy 3 II charakteryzuje się ergonomicznym układem i wysoką jakością materiałów wykończeniowych. Deska rozdzielcza została obszyta miękkim tworzywem, a elementy sterujące rozmieszczono intuicyjnie. Przestrzeń bagażowa różni się w zależności od wersji nadwoziowej:

 

Wersja nadwozia Pojemność bagażnika Szerokość wnętrza
Hatchback 340 l 1395 mm
Sedan 430 l 1395 mm

 

Fotele zapewniają dobre podparcie boczne i komfort podczas długich podróży dzięki funkcji podparcia lędźwiowego. Wyciszenie kabiny stoi na dobrym poziomie, choć niektórzy użytkownicy zwracają uwagę na hałas od kół przy wyższych prędkościach.

 

Mazda 3 II - dynamiczne silniki

 

Gama jednostek napędowych została dobrana pod kątem różnych potrzeb użytkowników:

 

Silniki benzynowe:

 

  • 1.6 MZR (105 KM) - ekonomiczny, idealny do miasta
  • 2.0 MZR (150 KM) - dynamiczny, spalanie 7-8 l/100 km
  • 2.0 DISI (151 KM) - z bezpośrednim wtryskiem paliwa

 

Jednostki wysokoprężne:

 

  • 1.6 CD (115 KM) - konstrukcja PSA, spalanie 4,5-5,5 l/100 km
  • 2.2 MZR-CD (150/185 KM) - moment obrotowy do 400 Nm

 

Szczególnie godny polecenia jest silnik 2.2 diesel, który łączy wysokie osiągi z rozsądnym spalaniem. W benzynowych wersjach z wtryskiem pośrednim możliwa jest instalacja LPG, co znacząco obniża koszty eksploatacji.

Koszty utrzymania Mazdy 3 II pozostają na umiarkowanym poziomie. Niska awaryjność i dobra dostępność części zamiennych sprawiają, że długoterminowa eksploatacja nie generuje wysokich wydatków. Jedynym obszarem wymagającym uwagi jest układ klimatyzacji, gdzie mogą pojawić się problemy z elektroniką sterującą i sprężarką.

 

Peugeot 308 II

 

 

Peugeot 308 II reprezentuje znaczący krok naprzód w segmencie hatchbacków do 30 tys. złotych, łącząc nowoczesne rozwiązania techniczne z wyrafinowaną stylistyką. Model ten, wprowadzony na rynek w 2013 roku, przeszedł gruntowny lifting w 2017 roku, oferując jeszcze więcej innowacyjnych rozwiązań.

 

 

Peugeot 308 II - atrakcyjny wygląd

 

Sylwetka drugiej generacji 308 charakteryzuje się dynamiczną linią nadwozia i wyrafinowanymi detalami stylistycznymi. Projektanci skupili się na stworzeniu eleganckiego i nowoczesnego wizerunku, który wyróżnia się następującymi elementami:

 

  • Charakterystyczny grill z chromowanym wykończeniem
  • LED-owe światła do jazdy dziennej o charakterystycznym układzie
  • Aerodynamicznie ukształtowana sylwetka z współczynnikiem Cx na poziomie 0,28
  • Aluminiowe felgi w rozmiarach od 16 do 18 cali

 

Wymiary nadwozia i przestrzeń użytkowa prezentują się następująco:

 

Parametr Wartość
Długość 4253 mm
Szerokość 1804 mm
Wysokość 1457 mm
Pojemność bagażnika 420 l
Rozstaw osi 2620 mm

 

Peugeot 308 II - innowacyjne rozwiązania

 

Model wyróżnia się zaawansowanymi rozwiązaniami technologicznymi, które znacząco podnoszą komfort użytkowania. Kokpit i-Cockpit stanowi rewolucyjne podejście do ergonomii miejsca kierowcy, oferując:

 

  • Kompaktową kierownicę umieszczoną niżej niż w tradycyjnych rozwiązaniach
  • Wysoko umieszczony zestaw wskaźników
  • 9,7-calowy ekran dotykowy systemu multimedialnego
  • Zaawansowany system klimatyzacji z filtrem węglowym

 

Po liftingu w 2017 roku wprowadzono dodatkowe systemy wspomagające kierowcę:

 

  • Active Safety Brake z funkcją wykrywania pieszych
  • Active Lane Departure Warning
  • Driver Attention Alert
  • Speed Limit Recognition
  • Adaptive Cruise Control

 

Peugeot 308 II - wydajne silniki

 

Gama jednostek napędowych została starannie dobrana pod kątem wydajności i ekonomiki użytkowania. Dostępne są następujące warianty:

 

Silniki benzynowe PureTech:

 

  • 1.2 PureTech 110 KM - spalanie w cyklu mieszanym 5,5-6,5 l/100 km
  • 1.2 PureTech 130 KM - spalanie w cyklu mieszanym 5,8-6,8 l/100 km
  • 1.6 THP 205/250 KM (wersje GT/GTi) - spalanie w cyklu mieszanym 6,5-7,5 l/100 km

 

Silniki wysokoprężne BlueHDi:

 

  • 1.6 BlueHDi 100 KM - spalanie w cyklu mieszanym 3,8-4,5 l/100 km
  • 1.6 BlueHDi 120 KM - spalanie w cyklu mieszanym 4,0-4,8 l/100 km
  • 2.0 BlueHDi 150/180 KM - spalanie w cyklu mieszanym 4,4-5,2 l/100 km

 

Wersje hybrydowe (dostępne od 2019 roku):

 

  • HYBRID 180 e-EAT8 - moc systemowa 180 KM
  • HYBRID 225 e-EAT8 - moc systemowa 225 KM

 

Szczególną uwagę warto zwrócić na silnik 1.2 PureTech, który został wielokrotnie nagrodzony w konkursie International Engine of the Year. Jednostka ta łączy dobre osiągi z niskim zużyciem paliwa, oferując moment obrotowy 205 Nm już od 1500 obr./min.

 

Silniki wysokoprężne BlueHDi wyposażono w zaawansowany system oczyszczania spalin SCR (Selective Catalytic Reduction), który skutecznie redukuje emisję tlenków azotu. Technologia BlueHDi pozwala na osiągnięcie bardzo niskiego zużycia paliwa, szczególnie w trasie, gdzie silnik 1.6 BlueHDi może spalać nawet poniżej 4 l/100 km.

Wszystkie jednostki napędowe współpracują z 6-biegową manualną skrzynią biegów lub 8-stopniowym automatem EAT8. Wersje hybrydowe standardowo wyposażono w przekładnię automatyczną e-EAT8, zoptymalizowaną pod kątem współpracy z układem hybrydowym.

 

Wnioski

 

Polski rynek używanych hatchbacków do 30 tysięcy złotych oferuje szeroki wybór sprawdzonych modeli. Przedstawione zestawienie pokazuje, że każdy kierowca może znaleźć samochód dopasowany do swoich potrzeb - od ekonomicznego Volkswagena Golfa VI po przestronną Skodę Octavię II. Niezależnie od wybranego modelu, kluczowe znaczenie ma stan techniczny pojazdu, historia serwisowa oraz przebieg.

 

Zakup odpowiedniego hatchbacka wymaga dokładnej analizy dostępnych opcji oraz sprawdzenia konkretnego egzemplarza przed finalizacją transakcji. Warto skorzystać z pomocy mechanika przy oględzinach oraz sprawdzić historię pojazdu w dostępnych bazach danych. Firma akcyzawarszawa.pl zajmuje się rejestracją samochodu oraz akcyzą za samochód za klienta, co znacząco ułatwia proces zakupu używanego pojazdu. Staranny wybór modelu oraz właściwe podejście do formalności zapewnią satysfakcję z użytkowania wybranego hatchbacka przez kolejne lata.

 

FAQs

 

  • Jaki samochód można kupić za mniej niż 30 tysięcy złotych w 2023 roku? Odpowiedź: W 2023 roku, jeśli rozważasz zakup samochodu za mniej niż 30 000 zł, warto zainteresować się modelami, które zdobyły uznanie wśród mechaników. Honda Civic VIII generacji jest tutaj liderem. Inne godne uwagi modele to Audi A6 III (C6), Nissan Qashqai I oraz Volkswagen Golf VI.

 

  • Które samochody są najmniej awaryjne w cenie do 30 tysięcy złotych? Odpowiedź: W kategorii samochodów mało awaryjnych do 30 tys. zł wyróżniają się Honda Jazz III, Toyota Yaris III, Toyota Avensis III oraz Renault Captur I. Należy jednak zwrócić uwagę, że Honda Jazz może mieć problemy z rdzą.

 

  • Jakie hatchbacki są godne uwagi w 2023 roku? Odpowiedź: W 2023 roku na uwagę zasługują takie modele hatchbacków jak Hyundai i30, który oferuje komfort, styl i dobre parametry techniczne, Volkswagen Golf, ceniony za jakość, niezawodność i osiągi, Audi A3 oraz Kia Ceed.

 

  • Jakie auto najlepiej kupić za kwotę 20-30 tysięcy złotych? Odpowiedź: W przedziale cenowym 20-30 tysięcy złotych najlepszym wyborem jest Honda Civic VIII generacji, która zdobyła najwyższe oceny. Kolejne rekomendowane modele to Audi A6 III (C6), Nissan Qashqai I oraz Volkswagen Golf VI, każdy z nich oceniany na średnio 4,7.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze