Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.
Zadzwoń do nas
Napisz do nas
kontakt@akcyzawarszawa.pl
Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl
Zakres Usług
Akcyza za samochód
Rejestracja samochodu
Ubezpieczenia
Tłumaczenia dokumentów
Opinia rzeczoznawcy
W 2023 roku prawie 43 000 samochodów zostało sprowadzonych z Holandii do Polski, co czyni ją piątym najczęstszym krajem pochodzenia importowanych aut. Dlaczego tak wielu Polaków decyduje się na zakup właśnie tam? Przede wszystkim holenderskie samochody są zazwyczaj w dobrym stanie technicznym i posiadają zweryfikowaną historię.
Ponadto, auta z Holandii cieszą się dobrą opinią dzięki systemowi Nationale Auto Pas (NAP), który zbiera dane o przebiegu z różnych źródeł, zapewniając wiarygodną weryfikację autentyczności licznika. Co ciekawe, podczas gdy średnia cena używanego samochodu w Polsce wynosi około 10 000 euro, w krajach Europy Zachodniej może być nawet dwukrotnie wyższa. Dlatego sprawdzenie auta z Holandii przed zakupem to rozsądny krok.
Samochody holandia używane to często strzał w dziesiątkę dla oszczędnych kupujących - popularne modele jak Volkswagen Golf czy Ford Focus mogą być nawet o 30-40% tańsze niż w Europie Zachodniej. W tym artykule przedstawiamy 15 sprawdzonych modeli dostępnych w Holandii za mniej niż 5000 euro, które warto rozważyć w 2025 roku.
Volkswagen Golf IV to jeden z najczęściej sprowadzanych modeli z Holandii, cieszący się niesłabnącą popularnością mimo zakończenia produkcji w 2003 roku (hatchback) i 2006 roku (kombi). Przyciąga kupujących solidną konstrukcją, dobrą opinią i niską ceną, która zaczyna się już od niespełna 4000 zł za mocno wyeksploatowane wersje benzynowe.
Golf IV oferowany był w kilku wersjach nadwoziowych - jako 3 i 5-drzwiowy hatchback oraz kombi. Hatchback ma wymiary: 4149 mm długości, 1735 mm szerokości i 1444 mm wysokości przy rozstawie osi 2512 mm. Do wyboru była szeroka gama jednostek napędowych:
Najpopularniejsze w Polsce są wersje z jednostkami o mocy do nieco ponad 100 KM. Wbrew powszechnemu przekonaniu, na rynku wtórnym nie dominują Diesle - w ogłoszeniach nieco więcej jest wersji benzynowych.
Użytkownicy Golfa IV oceniają ten model bardzo pozytywnie - średnia ocena z 1460 opinii wynosi 3,98, a aż 76% właścicieli deklaruje, że kupiłoby ten model ponownie. Najwyżej oceniane są układ jezdny (4,21), ergonomia (4,18) i widoczność (4,16). Nieco niższe noty samochód otrzymał za wyciszenie (3,74) i przestrzeń dla kierowcy i pasażerów (3,86).
Właściciele podkreślają, że nadwozie koroduje praktycznie tylko wtedy, gdy było naprawiane, a "naprawdę niebite Golfy rzadko rdzewieją". Dodatkowo, samochód jest uważany za wyjątkowo prosty w konstrukcji, dzięki czemu tani w eksploatacji.
Koszty utrzymania Golfa IV są jednym z jego największych atutów. Średni koszt przejechania 100 km to 35,33 zł. Spalanie zależy od wersji silnikowej:
Trwałość i niezawodność podstawowych podzespołów jest wysoka - zawieszenie to sprawdzona konstrukcja z kolumną MacPhersona i belką skrętną, w której "raz na 10 lat można wymienić tuleje". Amortyzatory przednie kosztują 140-200 zł, tylne 150-180 zł.
Przede wszystkim największą zaletą tego modelu jest dostępność części, zarówno nowych jak i używanych. Niemal wszystko da się zregenerować i to niskim kosztem - turbosprężarka za 800 zł czy maglownica za 600 zł to standardowe ceny. Przy szukaniu auta w Holandii warto jednak pamiętać, że ponad 80% Golfów w ogłoszeniach to samochody sprowadzone, głównie z Niemiec.
Opel Astra H debiutował na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2003 roku, a pierwsze egzemplarze trafiły do salonów już w 2004 roku. Ten model III generacji Astry produkowany był do 2014 roku, mimo premiery nowej generacji w 2009 roku. Dzięki temu na rynku wtórnym, szczególnie w Holandii, znaleźć można wiele egzemplarzy w różnym stanie i przedziale cenowym.
Astra H oferowana była w kilku wersjach nadwoziowych: 5-drzwiowy hatchback, 3-drzwiowy GTC, sedan, kombi oraz kabriolet TwinTop. Hatchback ma długość 4249 mm, szerokość 1753 mm i wysokość 1460 mm przy rozstawie osi 2614 mm. Wersja sedan jest nieco dłuższa (4587 mm) i ma większy rozstaw osi (2703 mm).
Do wyboru były liczne jednostki napędowe:
Na holenderskim rynku wtórnym samochody holandia używane z modelem Astra H są stosunkowo łatwe do znalezienia. Ceny wahają się od około 2500 € do 16000 €, jednak większość modeli z lat 2004-2010 możemy kupić za mniej niż 5000 €. Najtańsze są egzemplarze z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6, często z przebiegami powyżej 200 000 km.
Wiele dostępnych aut z Holandii to odmiany hatchback i kombi, rzadziej spotykane są sedany i kabriolety. Szczególnie dostępne są wersje z lat 2010-2011, które najczęściej mieszczą się w budżecie 5000 €.
Przede wszystkim problemem w Astrze H są usterki elektroniki silnika, głównie modułu sterującego. W egzemplarzach z dużymi przebiegami często zawodzi wiązka kabli idąca do tylnych drzwi.
W przypadku silników wysokoprężnych typowe problemy to:
Jednostki benzynowe są mniej problematyczne, jednak w niektórych egzemplarzach występuje nadmierne zużycie oleju. Jeśli interesują nas auta z holandii, najlepszym wyborem będą wersje z silnikami benzynowymi 1.4 i 1.6, które zapewniają rozsądną dynamikę przy umiarkowanym spalaniu.
Warto również uważać na klimatyzację - częste są usterki chłodnicy oraz zacierającej się sprężarki. Ponadto, pod chromowaną listwą klapy bagażnika często pojawia się korozja.
Produkowany w latach 2004-2011 Ford Focus Mk2 zyskał status świetnego kompaktu, którego auta z holandii oferują w atrakcyjnych cenach. Druga generacja "Foki" zdobyła uznanie zarówno jako samochód flotowy, jak i rodzinny - dzięki przestronnemu wnętrzu i solidnej konstrukcji.
Focus MK2 cieszy się wyjątkowo dobrą opinią wśród użytkowników. Średnia ocena z 1191 opinii wynosi 4,17, a aż 82% właścicieli deklaruje chęć ponownego zakupu tego modelu. Właściciele najbardziej chwalą układ jezdny (4,66), silnik (4,22) oraz skrzynię biegów (4,18). Najsłabszym punktem jest wyciszenie (3,63), szczególnie przy prędkościach powyżej 120 km/h.
"Świetny samochód. Kupiony za 14k z lpg. Samochód jest odpowiedni jako drugi samochód. Jest szybki, zarazem bezpieczny i ekonomiczny" - pisze jeden z użytkowników. Mimo upływu lat, prowadzenie Focusa pozostaje wyznacznikiem w swojej klasie. Z jednej strony pewnie trzyma się drogi, z drugiej nie oznacza to, że jest zbyt twardy - komfort jazdy jest w pełni akceptowalny.
Tanie auta holandia często oferują Focusy II w bardzo atrakcyjnych cenach. Za podstawowe egzemplarze w Holandii zapłacimy nawet 2000-3000 zł. Wersje w lepszym stanie technicznym kosztują od 8900 do 13000 zł. Najpopularniejsze są kombi oraz hatchbacki 5-drzwiowe, rzadziej spotykane wersje 3-drzwiowe osiągają niższe ceny.
Wśród samochody holandia używane najczęściej spotyka się wersje z silnikiem 1.6 o mocy 100 KM. Warto zwrócić uwagę na egzemplarze po liftingu z 2008 roku, które otrzymały odświeżony design oraz poprawione wnętrze.
Koszty eksploatacji Focusa II są umiarkowane. Średni koszt przejechania 100 km wynosi 35,67 zł. Spalanie zależy od wersji silnikowej:
Najlepszym wyborem pod względem niezawodności jest silnik benzynowy 1.8 o mocy 125 KM z łańcuchem rozrządu. Ponadto, wersje z instalacją LPG mogą generować oszczędności, jednak wymagają właściwego montażu i regularnego serwisowania.
Warto pamiętać, że zawieszenie, choć solidne, w egzemplarzach z większymi przebiegami będzie wymagać kompleksowej wymiany. Elektronika również bywa zawodna - problemy z uchylaniem szyb, sterowaniem lusterek czy komputerem komfortu nie należą do rzadkości.
Renault Clio III, produkowane w latach 2005-2012, zdobyło tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2006, co świadczy o uznaniu jego walorów użytkowych. Wśród tanie auta holandia, ten model wyróżnia się dobrym stosunkiem jakości do ceny, a jego egzemplarze są łatwo dostępne na holenderskim rynku wtórnym.
Przede wszystkim, Clio III zyskuje uznanie za doskonałe zabezpieczenie antykorozyjne – kilkunastoletnie auta nie wykazują śladów rdzy. Karoseria oceniana jest wysoko (4,61/5) przez użytkowników. Ponadto, samochód jest zaskakująco przestronny – przy złożonej kanapie można przewieźć naprawdę dużo bagażu.
Jednak model nie jest pozbawiony wad. Najczęstsze problemy dotyczą:
W przypadku silników benzynowych najbardziej godne polecenia są jednostki 1.4 (98 KM) oraz wolnossące 1.6 (110/128 KM). Natomiast silniki 1.5 dCi, choć oszczędne, są obarczone ryzykiem poważnych awarii układu wtryskowego oraz łożysk[154].
Koszty serwisowe Clio III są umiarkowane. Wymiana rozrządu wraz z pompą wody kosztuje około 940-1250 zł, zależnie od silnika. Dla jednostek benzynowych cena samego zestawu rozrządu to 420-500 zł, a dla diesli około 470 zł.
Podstawowe naprawy nie są kosztowne – wymiana tarcz i klocków hamulcowych to wydatek rzędu 450 zł (części plus robocizna). Obsługa klimatyzacji zajmuje 1-2 godziny i jest stosunkowo tania.
Atutem modelu jest prostota konstrukcji większości wersji, co przekłada się na niskie koszty napraw. W przypadku silników 1.5 dCi warto jednak pamiętać o częstszej niż zalecana przez producenta wymianie oleju, aby uniknąć uszkodzenia turbosprężarki i panewek.
Użytkownicy oceniają Clio III bardzo pozytywnie – średnia ocena wynosi 4,12/5 na podstawie 328 opinii, a aż 79% właścicieli kupiłoby ten model ponownie. Najbardziej chwalony jest układ jezdny (4,28/5) oraz karoseria (4,61/5).
Właściciele szczególnie cenią:
Najniżej oceniane jest wyciszenie (3,85/5). Jak podkreślają posiadacze, samochody holandia używane z rodziny Clio III najlepiej sprawdzają się jako auta miejskie, gdzie można docenić ich zwrotność i łatwość parkowania.
Peugeot 207, produkowany w latach 2006-2012, należy do grona popularnych modeli oferowanych jako tanie auta holandia. Ten następca modelu 206 zyskał uznanie dzięki nowoczesnej stylizacji i większym wymiarom przy zachowaniu kompaktowego charakteru.
Peugeot 207 występował w czterech wersjach nadwoziowych: jako 3- i 5-drzwiowy hatchback, 5-drzwiowe kombi (SW) oraz 2-drzwiowy kabriolet (CC). Podstawowy hatchback mierzy 4045 mm długości, 1748-1772 mm szerokości i 1472 mm wysokości przy rozstawie osi 2540 mm. Bagażnik oferuje od 270 do 337 litrów pojemności, zależnie od wersji nadwoziowej.
Gama silnikowa obejmowała jednostki benzynowe od 1.4 (73 KM) do 1.6 THP RC (175 KM) oraz diesle 1.4 HDi (68 KM) i 1.6 HDi w wersjach 90 lub 109 KM. Najlepszym wyborem pod względem bezawaryjności jest prostszy silnik benzynowy 1.6 16V o mocy 109 KM, natomiast najsłabszym ogniwem są jednostki 1.6 VTi i THP z problemami napinacza łańcucha rozrządu.
Użytkownicy oceniają model pozytywnie – średnia ocena wynosi 4,11/5 na podstawie 298 opinii, a 73% właścicieli deklaruje chęć ponownego zakupu. Najwyżej oceniane są układ jezdny (4,29/5) oraz ergonomia (4,31/5).
Właściciele chwalą przede wszystkim:
Najczęściej krytykowane elementy to skrzynia biegów (problem z wrzucaniem pierwszego i wstecznego biegu) oraz podatność elektroniki na usterki.
Dostępność części zamiennych do modelu 207 jest bardzo dobra. Najpopularniejsze części eksploatacyjne jak filtry, klocki hamulcowe czy żarówki są łatwo dostępne i stosunkowo tanie. Jednakże warto pamiętać, że niektóre elementy konstrukcyjne są specyficzne – np. tarcze hamulcowe zintegrowane z łożyskami kół wymagają jednoczesnej wymiany obu elementów.
Wśród samochody holandia używane Peugeot 207 występuje w cenach od około 3500 € (około 14 960 zł) za egzemplarze z 2012 roku i przebiegiem około 200 000 km. Zatem jest to model wpisujący się idealnie w budżet 5000 €, pozwalający na zakup nawet młodszych egzemplarzy po liftingu z 2009 roku.
Pierwsza generacja Toyoty Yaris, wprowadzona na rynek pod koniec lat 90., szybko zdobyła uznanie kierowców, czego dowodem jest sprzedaż na poziomie 1,2 miliona egzemplarzy na całym świecie. Wśród tanie auta holandia ten model wyróżnia się niezwykłą trwałością i ekonomicznością, co czyni go idealnym wyborem dla oszczędnych kierowców.
Toyota Yaris I jest powszechnie chwalona za wyjątkową bezawaryjność. Przede wszystkim, wszystkie dostępne silniki wyposażono w łańcuch rozrządu, co zapewnia niezawodną eksploatację przez wiele lat. Jednostki benzynowe praktycznie nie mają listy charakterystycznych awarii - spisują się bezproblemowo nawet na długich dystansach, osiągając przebiegi do 400 tysięcy kilometrów. Jedyną częściej występującą usterką jest konieczność wymiany sondy lambda po około dekadzie eksploatacji. Warto również zwrócić uwagę na alternator, który ze względu na swoje dolne umiejscowienie bywa narażony na uszkodzenia przez wodę.
Samochód był dostępny w czterech wersjach silnikowych:
Najlepiej oceniane są jednostki 1.0 i 1.3, które łączą oszczędność z zadowalającą dynamiką. Silnik 1.0 VVT-i o oznaczeniu 1SZ-FE mimo niewielkiej mocy (68 KM) pozwala na uzyskanie przyspieszenia do 100 km/h w 13,6 sekundy. Natomiast jego największą zaletą jest niskie zużycie paliwa - w mieście 6,9 l/100 km, a poza miastem nawet 5 l/100 km. Z kolei użytkownicy oceniają ten silnik bardzo wysoko - w skali 1-10 otrzymał ocenę 9,8 za trwałość i 10,0 za koszty utrzymania.
Na holenderskim rynku samochody holandia używane z modelem Yaris I są dostępne w szerokim zakresie cenowym. Egzemplarze z silnikiem 1.0 VVT-i z rocznika 1999 można znaleźć już od 1344 € (za auto z przebiegiem około 280 000 km). Natomiast młodsze egzemplarze z 2004 roku kosztują około 3999 €. Dla szukających lepiej zachowanych modeli, warto rozważyć auta z rocznika 2014 z przebiegiem około 65 000 km, które można nabyć za około 9350 €. Mimo że przekraczają budżet 5000 €, ich stan techniczny i niski przebieg mogą uzasadniać wyższą cenę.
Fiat Panda II zajmuje szczególne miejsce na holenderskim rynku tanich aut dzięki swojej ekonomiczności i prostocie konstrukcji. Ten miejski samochód, mimo niewielkich rozmiarów, oferuje zaskakująco praktyczne rozwiązania i niskie koszty eksploatacji, co czyni go atrakcyjną opcją dla oszczędnych kierowców.
Przede wszystkim Panda II wyróżnia się niskim zużyciem paliwa. Średnie spalanie wynosi około 5,5 l/100 km dla wersji benzynowych. W wersji z instalacją LPG zużycie wzrasta do 5,7 l/100 km, natomiast właściciele modeli benzynowych raportują wyniki od 5,1 l/100 km na trasie do 8 l/100 km w warunkach miejskich. Średni koszt przejechania 100 km to zaledwie 24,33 zł, co czyni Pandę jednym z najtańszych w eksploatacji samochodów w swojej klasie. Na rynku holenderskim ceny samochodów używanych Panda II zaczynają się już od 1199 € za modele z 2007 roku.
Użytkownicy oceniają model umiarkowanie pozytywnie – średnia ocena wynosi 3,93/5 na podstawie 677 opinii, a 75% właścicieli deklaruje chęć ponownego zakupu. Najwyżej oceniane są:
Jednocześnie kierowcy wskazują na problemy z wyciszeniem (3,78/5) oraz przestrzenią dla kierowcy i pasażerów (3,75/5). Właściciele szczególnie chwalą silnik, układ hamulcowy oraz karoserię, natomiast najbardziej krytykują zawieszenie i układ elektryczny.
Mimo że Panda nie należy do szczególnie awaryjnych pojazdów, posiada kilka charakterystycznych usterek. Najczęściej wymieniane problemy to:
Zawieszenie wymaga wymiany już przy przebiegu około 50 000 km (łączniki stabilizatora, sworznie wahacza, sprężyny i amortyzatory). Ponadto, problematyczne bywają alternatory, które ze względu na swoje umiejscowienie narażone są na kontakt z wodą. Typowe usterki to również zacinające się klamki i zamki w drzwiach oraz awarie wentylatora nawiewu. W silnikach benzynowych zdarza się również zanieczyszczenie przepustnicy olejem z odmy, co objawia się falującymi obrotami.
Jednakże mimo tych usterek, auta z holandii w postaci Fiata Panda to wciąż dobry wybór dla osób poszukujących ekonomicznego pojazdu miejskiego w cenie do 5000 euro.
Citroen C3 I, ze swoim charakterystycznym, opływowym kształtem i panoramiczną szybą przednią, stanowi interesującą propozycję wśród tanich aut z Holandii. Ten miejski kompakt, produkowany w latach 2002-2009, wyróżnia się wyjątkowym komfortem jazdy i funkcjonalnością w przystępnej cenie.
Przede wszystkim C3 I oferuje wygodną, wysoką pozycję za kierownicą, zapewniającą dobrą widoczność dzięki dużym szybom. Auto wyposażono w komfortowo zestrojone zawieszenie, które skutecznie tłumi nierówności dróg. Warto wspomnieć o fotelach, które mimo upływu lat nadal są chwalone przez użytkowników – szczególnie te welurowe w wyższych wersjach wyposażenia, oferujące dobre podparcie boczne. Wyciszenie wnętrza jest zadowalające przy niższych prędkościach, jednak powyżej 120 km/h hałasy stają się wyraźnie odczuwalne.
Na holenderskim rynku auta z holandii w postaci Citroena C3 I są dostępne w zaskakująco niskich cenach. Podstawowe egzemplarze z rocznika 2002 z silnikiem 1.4i można znaleźć już za 900 €. Modele z 2005 roku, także z jednostką 1.4i, kosztują około 600 €. Natomiast wersje z lat 2003-2005 mieszczą się zazwyczaj w przedziale 1000-1500 €. Powyżej 3000 € znajdziemy już dobrze utrzymane egzemplarze z przebiegiem poniżej 150 000 km.
Właściciele oceniają model umiarkowanie pozytywnie – średnia ocena wynosi 3,92/5 na podstawie 466 opinii, a 66% użytkowników kupiłoby ten model ponownie. Najwyżej oceniane są:
Właściciele szczególnie chwalą silniki benzynowe 1.4 i 1.6, które łączą zadowalającą dynamikę z oszczędnością paliwa. W mieście spalanie wynosi około 7-8 l/100 km, natomiast w trasie około 5 l/100 km. Z kolei jednostki wysokoprężne 1.4 HDi są wyjątkowo ekonomiczne, osiągając wyniki nawet poniżej 4 l/100 km. Jednocześnie użytkownicy wskazują na problemy z elektroniką oraz droższymi przeglądami w autoryzowanych serwisach.
Skoda Fabia I debiutowała w 1999 roku jako następca modelu Felicia i szybko stała się jednym z najpopularniejszych samochodów rodzinnych w Europie Środkowej, bijąc rekordy sprzedaży. Wśród tanich aut z holandii ten model jest często wybierany przez osoby szukające niedrogiego, ale solidnego auta.
Samochód został zbudowany na płycie podłogowej VW A04, wykorzystanej również w Volkswagenie Polo. Początkowo oferowano wersję hatchback, do której w 2000 roku dołączyło kombi, a rok później sedan. Wymiary nadwozia to 397-423 cm długości, 165 cm szerokości i 145 cm wysokości przy rozstawie osi 246 cm. Bagażnik w wersji hatchback ma 260 litrów pojemności, kombi 426 litrów, a sedan 438 litrów.
Gama silnikowa obejmuje jednostki benzynowe od 1.0 (50 KM) do 2.0 (115 KM) oraz diesle 1.4 TDI (70-80 KM), 1.9 SDI (64 KM) i 1.9 TDI (101-130 KM). Warto unikać silnika 1.2, który boryka się z problemami rozciągania łańcucha rozrządu i usterkami układu zapłonowego. Najpoczciwszą jednostką jest 2.0 o mocy 115 KM – mimo spalania do 9 l/100 km, cechuje się znakomitą trwałością.
Przede wszystkim Fabia jest tania w utrzymaniu – średni koszt przejechania 100 km wynosi 27,75 zł. Spalanie zależy od wersji silnikowej: benzynowe 5,9-7,7 l/100 km, a diesle 4,5-5,6 l/100 km. Wszystkie jednostki benzynowe dobrze znoszą instalację LPG.
Właściciele silników diesla chwalą ich ekonomiczność. Jak napisał jeden z użytkowników o wersji 1.9 TDI: "Oleju praktycznie nie bierze. Od wymiany do wymiany bez dolewki". Silnik 1.4 TDI bywa określany jako "niesamowicie tani w eksploatacji", choć sporadycznie zdarzają się problemy z luzem osiowym na wale.
Użytkownicy oceniają ten model pozytywnie – średnia ocena wynosi 3,9 na podstawie 2097 opinii, a 69% właścicieli kupiłoby go ponownie. Najwyżej oceniane są skrzynia biegów (4,24/5) oraz układ jezdny (4,00/5).
Niestety model boryka się z kilkoma typowymi usterkami: korozją, awariami układu zapłonowego w silnikach 1.2 MPI/HTP, wysokim poborem oleju w silniku 1.4 MPI oraz pękającymi tworzywami wnętrza. Mimo to, samochód jest uważany za wytrzymały i odporny na zaniedbania.
Na holenderskim rynku samochodów używanych warto szukać Fabii, które nigdy nie służyły we flotach – ceny rozpoczynają się od około 5000 zł, co sprawia, że jest to jeden z najtańszych sprawdzonych modeli dostępnych w Holandii.
Hyundai Getz zasłużył na miano jednego z najbardziej niedocenianych samochodów segmentu B, który na rynku tanich aut z holandii oferuje zaskakująco dobry stosunek jakości do ceny. Ten niewielki miejski model produkowany w latach 2002-2009 stanowi interesującą alternatywę dla poszukiwaczy ekonomicznego auta do 5000 euro.
Na holenderskim rynku auta z holandii marki Hyundai Getz występują w szerokiej gamie roczników i wersji silnikowych. Ceny zaczynają się już od 900 € za modele z pierwszych lat produkcji, przez 1500-2000 € za egzemplarze z lat 2005-2007, aż po 3500-4000 € za młodsze roczniki z przebiegiem poniżej 200 000 km. Najczęściej spotykane są wersje z silnikami benzynowymi 1.1 (66 KM) oraz 1.4 (97 KM). Warto zwrócić uwagę, że pośród 114 ogłoszeń Getzów w Holandii, prawie wszystkie (112) to modele z silnikami benzynowymi, co znacznie ułatwia późniejsze sprawdzenie auta z holandii pod kątem typowych usterek.
Właściciele oceniają model niezwykle pozytywnie – średnia ocena wynosi 4,23/5 na podstawie 399 opinii, a imponujące 82% użytkowników kupiłoby ten model ponownie. Najwyżej oceniane elementy to:
Kierowcy podkreślają ekonomiczność eksploatacji - "Getz po 20 latach od debiutu wciąż świetnie się broni jako ekonomiczna i bardzo niezawodna oferta z rynku wtórnego". Jednakże niektórzy zwracają uwagę na słabe wyciszenie wnętrza (3,92/5) oraz, w pojedynczych przypadkach, na problemy z korozją nadwozia.
Z pewnością najmocniejszą stroną modelu jest trwałość mechaniczna. Najpopularniejsze silniki benzynowe 1.3 (82 KM) oraz 1.1 (66 KM) są uznawane za niemal bezawaryjne. Natomiast wersja 1.4 (97 KM) zapewnia lepszą dynamikę przy podobnym zużyciu paliwa. Do typowych usterek należą problemy z:
Podsumowując, Hyundai Getz to samochód, który szczególnie sprawdza się jako "dziadkowóz spełniający oczekiwania prawie w 100%, tj. spokojny przejazd z punktu A do punktu B bez żadnych emocji".
Chevrolet Aveo to kompaktowy samochód, który mimo zakończenia produkcji w 2020 roku, wciąż stanowi interesującą propozycję wśród tanich aut z holandii. Ten model szczególnie przyciąga uwagę osób poszukujących ekonomicznego auta miejskiego w przystępnej cenie.
Chevrolet Aveo występował w trzech generacjach: T200 (2002-2006), T250 (2006-2011) oraz T300 (2011-2020). Na holenderskim rynku dominują wersje hatchback (68 samochodów) oraz sedan (24 samochody). Zdecydowana większość dostępnych modeli to auta z silnikami benzynowymi, wśród których najczęściej spotykane są wersje:
Prędkość maksymalna wynosi od 162 do 189 km/h, a przyspieszenie 0-100 km/h zajmuje od 11,3 do 14,3 sekundy. W mieście samochód spala średnio 7,1-10,0 l/100 km, a w trasie 4,6-5,6 l/100 km. Bagażnik, w zależności od wersji nadwoziowej, oferuje od 290 do 653 litrów pojemności.
Użytkownicy oceniają model pozytywnie – średnia ocena dla pierwszej generacji wynosi 3,94/5, a dla drugiej imponujące 4,81/5. Wśród zalet najczęściej wymieniane są:
Jednakże właściciele wskazują również na wady: "Benzynowy Aveo w mieście pali zdecydowanie za dużo. Trudno zejść poniżej 8 l/100 km". Ponadto, krytykowane są słabe wyciszenie oraz jakość tworzyw wykończeniowych.
Dostępność części zamiennych do Chevroleta Aveo jest zadowalająca, przede wszystkim ze względu na powiązania z innymi markami – silniki benzynowe pochodzą z Opli, a diesle z Fiatów. Całkowity koszt eksploatacji jest umiarkowany – miesięczna amortyzacja wynosi około 152 zł, co daje roczną sumę około 1819 zł.
Na holenderskim rynku samochody holandia używane z modelem Aveo można znaleźć w cenach od 2630 do 6147 USD (około 10000-24000 zł), zależnie od rocznika i przebiegu. Okazją są modele z 2009 roku z przebiegiem około 200 000 km, dostępne nawet za niespełna 3000 USD.
Kia Picanto I przyciąga kierowców poszukujących przystępnego cenowo auta miejskiego z dobrą reputacją. Ten koreański model, produkowany w latach 2004-2010, jest interesującą propozycją dla osób, które cenią ekonomiczność i prostotę konstrukcji.
Zużycie paliwa w Picanto I zależy głównie od rodzaju silnika i stylu jazdy. W przypadku silnika benzynowego 1.0 SOHC (62 KM) średnie spalanie w mieście wynosi około 7-8 l/100 km. Jednakże niektórzy użytkownicy zgłaszają nawet 11 l/100 km w warunkach miejskich. Z kolei wersja z instalacją LPG zużywa średnio 9 l/100 km gazu przy jeździe miejskiej z włączoną klimatyzacją.
Silnik diesla 1.1 CRDi (75 KM) jest zdecydowanie bardziej oszczędny. W trasie osiąga wyniki na poziomie 4,6 l/100 km, a w mieście około 5,5-6 l/100 km. Co ciekawe, w okresie zimowym zużycie wzrasta do 6-7 l/100 km, szczególnie na krótszych dystansach.
Właściciele oceniają model pozytywnie – średnia ocena wynosi 4,5/5. Najbardziej doceniane są:
Natomiast krytyce poddawane są przede wszystkim słabe osiągi. Jak zauważa jeden z użytkowników: "ciężko wyprzedzić rowerzystę, totalny brak odciągów". Ponadto, niektórzy wskazują na problemy z piszczeniem przy ruszaniu oraz typowe usterki w postaci zużywającego się napędu rozrządu.
Na holenderskim rynku auta z holandii w postaci Kia Picanto I są dość popularne. Ceny zaczynają się od około 1350 € za egzemplarze z 2008 roku z przebiegiem około 230 000 km. Modele z rocznika 2014 z przebiegiem około 110 000 km można znaleźć już za 6899 €.
Warto wiedzieć, że zdecydowana większość dostępnych samochodów z holandii tej marki to wersje z silnikami benzynowymi. Jeśli szukamy tanich aut holandia, warto zwrócić uwagę na egzemplarze z lat 2004-2007, które można nabyć za 1500-2500 €, zależnie od stanu technicznego i przebiegu.
Mazda 2 pierwszej generacji wyróżnia się na tle tanich aut z holandii przede wszystkim solidną konstrukcją i niespodziewaną bezawaryjnością. Ten model, choć często niedoceniany, zasługuje na uwagę osób poszukujących ekonomicznego auta miejskiego.
Serce Mazdy 2 I stanowi niezawodny silnik 1.25 16V, który powstał we współpracy Forda z japońską firmą Yamaha. Jednostka ta zasługuje na uznanie ze względu na wysoką kulturę pracy i oszczędność. Benzynowe silniki charakteryzują się rzadkimi awariami, a właściciele zgodnie potwierdzają ich niezawodność. W przypadku turbodiesla 1.4 MZ-CD (wspólna konstrukcja Forda i Peugeota) możemy liczyć na bezawaryjność pod warunkiem, że auto nie jest wyposażone w filtr cząstek stałych.
Wszystkie silniki Mazdy 2 mają pasek rozrządu, który należy wymieniać co około 120 tys. km. Ponadto w silnikach benzynowych rzadko występują poważne usterki, a zdarzające się problemy dotyczą głównie drobnych elementów, jak rozrusznik (szczególnie w wersji 1.5).
Użytkownicy Mazdy 2 I wystawiają jej wysokie oceny - średnia to 4,5/5 na podstawie 165 opinii. Kierowcy doceniają:
Natomiast uwagi krytyczne dotyczą głównie zgrzytających biegów w wersjach z silnikiem Diesla oraz szybkiego zużycia tylnych amortyzatorów. Z kolei pojedyncze przypadki korozji nie wpływają znacząco na ogólną opinię o modelu.
Na holenderskim rynku samochody holandia używane z modelem Mazda 2 II (2003-2007) można nabyć w cenie od 9900 do 10900 zł, przy średniej wynoszącej 10567 zł. Dla porównania, trzecia generacja (2007-) kosztuje średnio 15872 zł. Zainteresowani autami z holandii powinni zwrócić uwagę na egzemplarze po liftingu - są lepiej wyposażone, a niektóre posiadają nawet osiem poduszek powietrznych.
Warto poszukiwać wersji z silnikiem 1.2 16V, których osiągi są w rzeczywistości niewiele gorsze niż 1.4, mimo różnic w danych technicznych. Ponadto różnica w osiągach między 1.25 (75 KM) a 1.4 (80 KM) jest na tyle mała, że nie warto przepłacać za większą jednostkę.
Seat Ibiza III zachwyca charakterystyczną stylistyką, która według wielu opinii starzeje się najlepiej spośród kompaktów swojej generacji. Ten hiszpański model, dzielący płytę podłogową z Volkswagenem Polo IV i Skodą Fabią I, stanowi interesującą propozycję wśród tanich aut z holandii.
Ibiza III debiutująca w 2002 roku wyróżnia się kompaktowymi wymiarami: długość 3953 mm, szerokość 1698 mm i wysokość 1441 mm przy rozstawie osi 2460 mm. Bagażnik w wersji hatchback oferuje od 267 do 1030 litrów pojemności po złożeniu siedzeń. Gama silnikowa jest szeroka - od podstawowych jednostek benzynowych:
Po sportowe wersje FR i Cupra z silnikami 1.8 Turbo (150-180 KM). Wśród diesli dominują jednostki 1.4 TDI (70-80 KM)
oraz 1.9 TDI (101-160 KM).
Właściciele oceniają model pozytywnie – średnia ocena wynosi 4,09/5 na podstawie 534 opinii, a aż 81% użytkowników kupiłoby go ponownie. Najwyżej oceniane są skrzynia biegów (4,38/5), silnik (4,28/5) oraz układ jezdny (4,27/5). Jednakże niektórzy użytkownicy krytykują karoserię (3,64/5) oraz wyciszenie wnętrza (3,70/5).
Z jednej strony właściciele chwalą niezawodność i ekonomiczność eksploatacji, z drugiej zaś wskazują na problemy z elektroniką, trzeszczącymi plastikami i odpadającymi guzikami konsoli środkowej. Ponadto wiele osób zwraca uwagę na twarde zawieszenie i ograniczoną zwrotność spowodowaną długim przodem.
Koszty utrzymania są umiarkowane - wymiana rozrządu z pompą wody to wydatek rzędu 1034-1192 zł, zależnie od wersji silnikowej. Koszt wymiany sprzęgła waha się od 849 zł dla silnika 1.2 do 1596 zł dla diesla 1.9 SDI. Przede wszystkim warto uważać na silniki 1.2, w których rozciągają się łańcuchy rozrządu, oraz na jednostki 1.8 Turbo mające problemy z turbosprężarkami.
Na holenderskim rynku samochody holandia używane z modelem Seat Ibiza III można znaleźć już od 1400-1850 € za modele z lat 2004-2008. Modele poliftowe z lat 2006-2008 kosztują około 4500-6000 €, natomiast rzadkie wersje FR/Cupra to wydatek powyżej 15000 zł.
Dacia Logan I, zadebiutowała na rynku w 2004 roku jako prawdziwy przełom w segmencie budżetowych samochodów rodzinnych. Ten rumuński model, będący odpowiedzią Renault na rosnące zapotrzebowanie na
przystępne cenowo auta, szybko stał się symbolem filozofii "value for money".
Przede wszystkim, innowacyjność Logana I nie polegała na zastosowaniu najnowszych technologii, ale na przemyślanym wykorzystaniu sprawdzonych rozwiązań z gamy Renault. Model czerpie z układu jezdnego i jednostek napędowych Renault Clio II, a pod względem konstrukcji nadwozia z Modusa I. Ta prosta konstrukcja przekłada się na niskie koszty napraw – wymiana oleju wraz z filtrem to koszt około 150 zł, komplet tarcz i klocków hamulcowych na przedniej osi można kupić już za 200-300 złotych.
Wnętrze odzwierciedla filozofię marki – funkcjonalność ponad luksus. Deska rozdzielcza, choć wykonana z twardych tworzyw, charakteryzuje się solidnym spasowaniem elementów. Wśród używanych egzemplarzy znajdziemy zarówno wersje pozbawione elektrycznego sterowania szyb, jak i nieco lepiej wyposażone – z manualną klimatyzacją i komputerem pokładowym.
Właściciele najczęściej podkreślają praktyczne aspekty użytkowania. Średnia ocena z opinii wynosi 4,1 na 5. Szczególnie doceniana jest przestronność wnętrza, duży bagażnik oraz niskie koszty eksploatacji. Jak zauważył jeden z użytkowników: "auto jest poprostu doskonałe jeśli chodzi o praktyczność".
Wśród wad wymieniane są jakość materiałów wykończeniowych, poziom wyciszenia kabiny oraz występowanie drobnych usterek elektrycznych. Ponadto, starsze egzemplarze często borykają się z korozją.
Na holenderskim rynku auta z holandii typu Dacia Logan I można znaleźć już od 1499 EUR za modele z 2006 roku i przebiegiem około 160 000 km. Zainteresowani samochodami holandia używane powinni rozważyć modele z lat 2010-2012, dostępne za około 3500 EUR z przebiegiem do 186 000 km. Dobrze zachowany egzemplarz pierwszej generacji w Polsce kupimy już za 5-7 tysięcy złotych.
Model | Średnia ocena | Spalanie (miasto) | Popularne silniki | Cena od (EUR) | Główne zalety | Typowe usterki |
---|---|---|---|---|---|---|
Volkswagen Golf IV | 3,98/5 | 6,6-10,8 l/100km | 1.4 (75 KM), 1.9 TDI (150 KM) | 4000 | Solidna konstrukcja, dostępność części | Korozja po naprawach blacharskich |
Opel Astra H | N/A | 7-9 l/100km | 1.4 (75-90 KM), 1.6 | 2500 | Przestronność, dobra widoczność | Usterki elektroniki, problemy z klimatyzacją |
Ford Focus Mk2 | 4,17/5 | 7,5-9,0 l/100km | 1.6 (100 KM) | 2000 | Układ jezdny, prowadzenie | Problemy z elektroniką, zawieszenie |
Renault Clio III | 4,12/5 | N/A | 1.4 (98 KM), 1.6 (110/128 KM) | 1499 | Zabezpieczenie antykorozyjne, przestronność | Awaryjność elektroniki, parujące reflektory |
Peugeot 207 | 4,11/5 | 4,5-5 l/100km (diesel) | 1.4 HDi (68 KM), 1.6 (109 KM) | 3500 | Ekonomiczność, ergonomia | Problemy ze skrzynią biegów, elektronika |
Toyota Yaris I | N/A | 6,9 l/100km | 1.0 VVT-i (68 KM) | N/A | Niezawodność, niskie spalanie | Alternator narażony na uszkodzenia |
Fiat Panda II | 3,93/5 | 5,5 l/100km | N/A | 900 | Ekonomiczność, niskie koszty napraw | Problemy z elektroniką, zawieszeniem |
Citroen C3 I | 3,92/5 | 7-8 l/100km | 1.4i, 1.4 HDi | 900 | Komfort jazdy, widoczność | Problemy z elektroniką, klimatyzacją |
Skoda Fabia I | 3,90/5 | 5,9-7,7 l/100km | 2.0 (115 KM) | 1400 | Tania eksploatacja, trwałość | Korozja, problemy z zapłonem (1.2) |
Hyundai Getz | 4,23/5 | 8 l/100km | 1.1 (66 KM), 1.4 (97 KM) | 900 | Bezawaryjność, przestronność | Korozja układu wydechowego |
Chevrolet Aveo | 3,94/5 | 7,1-10,0 l/100km | 1.2 (70-86 KM), 1.4 (83-100 KM) | 2630 | Prosta konstrukcja, tanie części | Wysokie spalanie, słabe wyciszenie |
Kia Picanto I | 4,5/5 | 7-8 l/100km | 1.0 SOHC (62 KM) | 1350 | Ekonomiczność, niezawodność | Słabe osiągi, problemy z rozrządem |
Mazda 2 I | 4,5/5 | 5-7 l/100km | 1.25 (75 KM) | N/A | Trwałość silnika, ekonomiczność | Problemy z rozrusznikiem (1.5) |
Seat Ibiza III | 4,09/5 | N/A | 1.2 (54-70 KM), 1.4 (75-101 KM) | 1400 | Układ jezdny, skrzynia biegów | Problemy z elektroniką, twarde zawieszenie |
Dacia Logan I | 4,1/5 | N/A | N/A | 1499 | Przestronność, niskie koszty napraw | Korozja, słabe wyciszenie |
Podsumowując, zakup tanich aut z Holandii może okazać się naprawdę dobrą decyzją dla oszczędnych kierowców. Przede wszystkim, holenderskie auta charakteryzują się potwierdzoną historią dzięki systemowi Nationale Auto Pas, co znacznie ułatwia weryfikację stanu technicznego pojazdu. Ponadto, wszystkie przedstawione modele oferują dobry stosunek jakości do ceny, a większość z nich cieszy się wysokimi ocenami użytkowników.
Warto zwrócić uwagę, że najpopularniejsze modele jak Volkswagen Golf IV czy Ford Focus MK2 zostały najwyżej ocenione przez właścicieli – odpowiednio 3,98/5 i 4,17/5. Natomiast pod względem niezawodności wyróżniają się szczególnie Toyota Yaris I, Hyundai Getz (4,23/5) oraz Mazda 2 I (4,5/5). Jednakże przed zakupem należy dokładnie sprawdzić typowe usterki charakterystyczne dla wybranego modelu – na przykład problemy z elektroniką w Renault Clio III czy skrzynią biegów w Peugeocie 207.
Choć zakup auta z zagranicy może wydawać się skomplikowany, faktycznie jest to proces dość prosty, zwłaszcza gdy skorzystamy z pomocy specjalistów. Firma akcyzawarszawa.pl zajmuję się całą dokumentacją za samochód sprowadzony z holandii od akcyzy po rejestracje i ubezpieczenie. Dzięki temu można zaoszczędzić nie tylko na zakupie pojazdu, ale również na formalnościach związanych z jego sprowadzeniem.
Z pewnością wśród przedstawionych 15 modeli każdy znajdzie coś dla siebie, bez względu na preferencje dotyczące typu nadwozia czy rodzaju silnika. Niewątpliwie najważniejszym kryterium wyboru powinien być stan techniczny konkretnego egzemplarza, dlatego zawsze warto przeprowadzić dokładne oględziny przed zakupem lub zlecić je zaufanemu mechanikowi.
Ostatecznie, niezależnie od wybranego modelu, auta z Holandii do 5000 euro stanowią interesującą alternatywę dla droższych pojazdów dostępnych na polskim rynku. Biorąc pod uwagę różnicę w cenie sięgającą nawet 30-40% w porównaniu do krajów Europy Zachodniej, trudno nie dostrzec potencjalnej korzyści finansowej z takiej transakcji.
Q1. Jakie samochody warto rozważyć przy zakupie auta z Holandii do 5000 euro w 2025 roku? Warto rozważyć modele takie jak Volkswagen Golf IV, Ford Focus Mk2, Toyota Yaris I, Hyundai Getz czy Mazda 2 I. Te auta charakteryzują się dobrym stosunkiem jakości do ceny, niezawodnością i niskimi kosztami eksploatacji.
Q2. Jakie są zalety kupowania używanego samochodu z Holandii? Główne zalety to niższe ceny (nawet o 30-40% w porównaniu do Europy Zachodniej), dobry stan techniczny pojazdów oraz możliwość weryfikacji historii auta dzięki systemowi Nationale Auto Pas.
Q3. Na co zwrócić uwagę przy zakupie taniego auta z Holandii? Należy zwrócić uwagę na stan techniczny pojazdu, historię serwisową, przebieg oraz typowe usterki charakterystyczne dla danego modelu. Warto również sprawdzić dostępność i ceny części zamiennych.
Q4. Które modele aut z Holandii są najbardziej ekonomiczne w eksploatacji? Najbardziej ekonomiczne w eksploatacji są modele takie jak Toyota Yaris I, Fiat Panda II, Kia Picanto I czy Hyundai Getz. Charakteryzują się one niskim spalaniem i relatywnie tanimi częściami zamiennymi.
Q5. Czy opłaca się sprowadzać auto z Holandii w 2025 roku? Tak, sprowadzanie auta z Holandii może być opłacalne ze względu na niższe ceny, dobry stan techniczny pojazdów oraz możliwość znalezienia modeli rzadko spotykanych na polskim rynku. Jednak należy uwzględnić koszty transportu i formalności związanych z importem.
Potrzebujesz więcej wiedzy?