×

Akcyza za samochód & Rejestracja auta

Wykorzystaj nasze usługi i uniknij formalności. Szybko, łatwo i bezpiecznie.

AKCYZA

WARSZAWA.PL

02 czerwca 2024

Czy warto kupić Opla Insignię? Analiza zalet i wad

AKCYZA

WARSZAWA.PL

Firma świadczy usługi w zakresie akcyz, rejestracji samochodów i ubezpieczenia. Profesjonalne doradztwo i szybka obsługa.

Zadzwoń do nas

+ 48 509 274 704

Napisz do nas

kontakt@akcyzawarszawa.pl

Ubezpiecz samochód razem z Akcyzawarszawa.pl

Zakres Usług 

 

Akcyza za samochód

 

Rejestracja samochodu

 

Ubezpieczenia

 

Tłumaczenia dokumentów

 

Opinia rzeczoznawcy

 

Doradztwo w zakupie auta

Decydując się na zakup samochodu, jedną z opcji, która często pojawia się na liście potencjalnych wyborów, jest Opel Insignia. Ten model cieszy się uznaniem za swoje osiągi, komfort i styl, jednak nabywcy mogą mieć wiele pytań dotyczących jego rzeczywistej wartości. "Czy warto kupić Opla Insignię?" to pytanie, na które odpowiedź wymaga głębszej analizy. Rozważenie opinii na temat silnika 1.6 turbo, doświadczenia użytkowników z wersją 2.0 CDTI, a także oceny innych wersji silnikowych może dostarczyć cennej wiedzy, która pomoże w podjęciu świadomej decyzji.

 

W niniejszym artykule przyjrzymy się różnym aspektom posiadania Opla Insignii, począwszy od przeglądu generacji i ewolucji tego modelu, poprzez porównanie wariantów nadwozia i stylistyki, aż do wyjaśnienia charakterystyki oferowanych silników benzynowych oraz Diesla. Nie omieszkamy również przybliżyć częstych usterek oraz kosztów eksploatacji, by potencjalni nabywcy mogli uzyskać pełen obraz tego, czego mogą się spodziewać decydując się na zakup. Analiza ta pozwoli odpowiedzieć na pytanie, czy Opel Insignia spełni oczekiwania i czy jego zakup będzie decyzją, której nie będziecie żałować.

 

Generacje i ewolucja Opla Insignia

 

Opel Insignia, produkowany od 2008 roku, jest modelem klasy średniej i flagowym autem marki, który zastąpił modele Vectra oraz Signum. Do tej pory wprowadzono na rynek dwie generacje tego pojazdu.

 

Opel Insignia I (2008–2017)

 

Pierwsza generacja Opla Insignii zadebiutowała na targach motoryzacyjnych w Londynie 22 lipca 2008 roku. Samochód zbudowany został na platformie GM Epsilon II, używanej wcześniej w takich modelach jak Chevrolet Malibu czy Saab 9-5 II. Stylistycznie nawiązywał do konceptu Opel GTC, prezentowanego rok wcześniej. Insignia I zdobyła tytuł Europejskiego Samochodu Roku 2009, wyprzedzając Forda Fiestę i Volkswagena Golfa. W 2011 roku przeszła delikatną modernizację, która objęła m.in. zmianę wzorów felg i dodanie nowych kolorów tapicerki. Kolejny, gruntowny face lifting miał miejsce w 2013 roku, kiedy to zmieniono m.in. deskę rozdzielczą, kierownicę, zegary, a także wprowadzono 9-calowy wyświetlacz dotykowy. W 2015 roku wprowadzono nowe silniki 1.6 CDTI, a w 2017 roku zakończono produkcję pierwszej generacji modelu.

 

Opel Insignia II (2017–2022)

 

Druga generacja Insignii, zaprezentowana po raz pierwszy na targach w Genewie w 2017 roku, przyniosła znaczące zmiany technologiczne i stylistyczne. Auto zostało zbudowane na nowej platformie GM E2XX, którą dzieli m.in. z Chevroletem Malibu dziewiątej generacji. Nowa Insignia jest dłuższa i ma większy rozstaw osi w porównaniu do swojego poprzednika. Oferowana jest z czterocylindrowymi silnikami i 8-biegową automatyczną skrzynią biegów. Opcjonalnie dostępne są napęd na cztery koła i aktywne zawieszenie FlexRide. W 2018 roku wprowadzono nowy silnik 1.6T o mocy 200 KM, a w 2020 roku zaprezentowano model po face liftingu, który otrzymał m.in. pełne światła LED i nową cyfrową kamerę cofania. W przyszłości planowane jest wprowadzenie wersji hybrydowej PHEV.

 

Warianty nadwozia i stylistyka

 

Opel Insignia A oferowany był w trzech wersjach nadwoziowych: sedan, liftback oraz kombi. Każdy z tych wariantów miał swoje unikalne cechy, które mogą przyciągnąć różne grupy kupujących, w zależności od ich potrzeb i preferencji.

 

Sedan i liftback

 

Sedan i liftback zadebiutowały w 2008 roku i były bardzo podobne pod względem wyglądu zewnętrznego. Różnice były minimalne, na przykład liftback posiadał tylną wycieraczkę oraz wyraźną granicę klapy nad tylną szybą, czego nie było w sedanach. Obie wersje charakteryzowały się elegancką linią, choć liftback oferował nieco większą funkcjonalność dzięki lepszej dostępności bagażnika.

 

Kombi i Country Tourer

 

Kombi, znane jako Insignia Sports Tourer, cieszyło się największym zainteresowaniem, głównie ze względu na swoje właściwości transportowe. Wersja ta miała zwiększoną długość do 492 cm oraz wysokość do 152 cm, co jednak nie wpływało znacząco na zwiększenie przestrzeni wewnątrz, ponieważ rozstaw osi pozostał taki sam jak w sedanach i liftbackach. Insignia Country Tourer to uterenowiona wersja kombi, która oferowała podwyższony o 2 cm prześwit, co czyniło ją atrakcyjną alternatywą dla SUV-ów.

 

Design i wyposażenie wnętrza

 

Insignia przyciągała uwagę swoją odważną stylistyką nadwozia oraz nowoczesnym wnętrzem. Deska rozdzielcza, wprowadzona w pierwszej generacji, zyskała uznanie za swoje innowacyjne rozwiązania, które były później adoptowane w innych modelach Opla. Wnętrze było zaprojektowane z myślą o komforcie i funkcjonalności, oferując przestronne siedzenia oraz bogate wyposażenie, w tym system multimedialny IntelliLink i adaptacyjne oświetlenie AFL. Wersje wyposażenia różniły się znacznie, od podstawowej Insignii po luksusowe modele jak Cosmo czy Executive, które oferowały zaawansowane technologie i wykończenia wysokiej jakości.

 

Te różnorodne opcje nadwozi i bogate wyposażenie wnętrza sprawiają, że Opel Insignia może być atrakcyjnym wyborem dla różnych typów użytkowników, zarówno szukających elegancji, jak i funkcjonalności.

 

Silniki benzynowe i Diesla

 

Na początku oferty silnikowej Opel Insignia proponował jednostki benzynowe wolnossące o pojemnościach 1.6l/115 KM i 1.8l/140 KM, które z biegiem czasu okazały się niewystarczające ze względu na brak hydrauliki zaworowej oraz problemy z wydajnością, szczególnie przy większych obciążeniach. Z tego powodu, lepszym wyborem dla potencjalnych nabywców są silniki z turbodoładowaniem.

 

Najlepsze silniki benzynowe

 

Wśród rekomendowanych jednostek benzynowych, szczególnie wyróżnia się silnik 1.6 Turbo oferujący 180 KM mocy, który zapewnia odpowiednią dynamikę przy zachowaniu rozsądnych kosztów eksploatacji. Jest to wybór ceniony za niską awaryjność oraz umiarkowane spalanie, co czyni go atrakcyjnym rozwiązaniem dla osób szukających efektywnego połączenia mocy i ekonomii. Alternatywnie, dla osób poszukujących jeszcze większej mocy, dostępne są silniki 2.0 Turbo o mocy 220 KM lub 250 KM, a także najmocniejsza jednostka V6 – 2.8 Turbo, dostępna w wariantach 260 KM lub 325 KM w wersji OPC, która oferuje wyjątkowe osiągi.

 

Rekomendowane silniki Diesla

 

W segmencie diesli, Opel Insignia oferuje sprawdzone silniki 2.0 CDTI, rozwijane we współpracy z Fiatem, które są dostępne w szerokim zakresie mocy od 110 do 195 KM. Te silniki są cenione za trwałość i dobre zachowanie przy wysokich przebiegach, jednak ich eksploatacja może być kosztowna w przypadku awarii, głównie z powodu problemów z turbosprężarkami czy dwumasowymi kołami zamachowymi. Szczególnie warte polecenia są wersje o mocy od 140 do 170 KM, które oferują najlepszy kompromis między wydajnością a kosztami użytkowania. Mimo to, dla użytkowników często poruszających się po mieście, wersje z silnikiem Diesla mogą nie być najlepszym wyborem ze względu na problemy z filtrem DPF, który w warunkach miejskich może szybko ulec zatkania.

 

Podsumowując, wybór odpowiedniego silnika w modelu Opel Insignia powinien być podyktowany zarówno oczekiwaniami względem osiągów, jak i typowymi warunkami użytkowania pojazdu. Zarówno silniki benzynowe, jak i Diesla oferują szerokie spektrum możliwości, dostosowane do różnorodnych potrzeb i preferencji kierowców.

 

Częste usterki i koszty eksploatacji

 

Problemy z elektroniką

 

Opel Insignia, zwłaszcza w wersji A, może napotkać na problemy z elektroniką, które często dotyczą systemu multimedialnego. W wielu przypadkach, aktualizacja oprogramowania może rozwiązać te kwestie. Jednakże, adaptacyjne reflektory, jeśli są zainstalowane, mogą być źródłem awarii. Dodatkowo, elektronika sterująca pracą silnika bywa niewiarygodna, co może prowadzić do różnych problemów w funkcjonowaniu pojazdu. Znane są również przypadki, gdzie wariująca elektronika sterująca automatycznym włączaniem i wyłączaniem świateł może prowadzić do samoczynnego rozładowywania akumulatora.

 

Zawieszenie i układ kierowniczy

 

Zawieszenie w Oplu Insignia, mimo że uznawane jest za dość trwałe, może generować wysokie koszty w przypadku awarii, zwłaszcza w modelach wyposażonych w system Flex Ride. Zmiana charakterystyki zawieszenia, choć atrakcyjna, wiąże się z ryzykiem drogich napraw, na przykład gdy uszkodzeniu ulegnie jeden z amortyzatorów, gdzie koszt jednego może wynieść od 1400 do 1600 zł. Co więcej, użytkownicy skarżą się na problemy z układem kierowniczym, w tym uszkodzenia przekładni kierowniczej i wycieki ze wspomagania, co może znacznie zwiększyć koszty eksploatacji.

 

Koszty związane z eksploatacją mogą być również podwyższone przez problemy z hamulcami, które w mocniejszych wersjach pojazdu (od 160 KM wzwyż) są większe, ale w mniej wydajnych modelach szybko się zużywają i mogą prowadzić do wibracji i bicia kierownicy. Wymiana przednich tarcz hamulcowych może być konieczna nawet po 20 tys. km, co zwiększa bieżące koszty utrzymania pojazdu.

 

Podsumowanie

 

Przeprowadzona analiza pokazuje, że Opel Insignia oferuje szeroki wybór opcji, zarówno pod względem stylistyki nadwozia, jak i dostępnych wariantów silnikowych, odpowiednich dla różnych typów użytkowników. Ważne jest, by potencjalni nabywcy zwrócili uwagę na ewentualne usterki i koszty eksploatacji, które mogą znacząco wpłynąć na ogólną satysfakcję z posiadania tego modelu. Wybierając Insignię, konsumenci stają przed decyzją, która wymaga zważenia zalet takich jak komfort i dynamika jazdy przeciwko potencjalnym problemom technicznym i eksploatacyjnym.

 

Podsumowując, Opel Insignia może okazać się atrakcyjnym wyborem dla osób poszukujących elegancki, przestronny i wygodnie wyposażony samochód, pod warunkiem dokonania świadomego wyboru wersji silnikowej oraz uwzględnienia kosztów utrzymania. Szczególnie istotne może być wsparcie w zakresie rejestracji i ubezpieczenia sprawowanego przez kompetentne firmy, takie jak Akcyzawarszawa.pl, które zajmują się rejestracją pojazdów za klienta oraz ubezpieczeniem samochodu, ułatwiając tym samym cały proces zakupu i eksploatacji. Decyzja o zakupie Insignii powinna być więc dobrze przemyślana, aby cieszyć się z wyboru przez długie lata.

 

FAQs

 

  • Czy Opel Insignia często się psuje? Opel Insignia pierwszej generacji nie jest uznawany za model o najniższej awaryjności. Mimo to, posiada wiele zalet, w tym te związane z mechaniką, komfortem użytkowania oraz zachowaniem na drodze.

 

  • Na co zwrócić szczególną uwagę przy zakupie Opla Insigni? Przy zakupie Opla Insigni należy szczególnie uważać na stan klimatyzacji i szyberdachu. Ponadto, ważne jest, aby sprawdzić szczelność układu kierowniczego, który może mieć tendencję do wycieków. W samochodach z silnikami diesla warto również zwrócić uwagę na chłodnicę zaworu recyrkulacji spalin, która może przeciekać.

 

  • Jaki silnik wybrać, decydując się na zakup Opla Insignia? Aby cieszyć się zadowalającymi osiągami, rekomenduje się wybór silnika 1.4 Turbo, 1.6 Turbo lub 140-konnego 2.0 CDTI. Mimo że te wersje silnikowe oferują dobre osiągi, zawieszenie Opla Insigni nie dorównuje perfekcji takim modelom jak BMW serii 3 czy Ford Mondeo.

 

  • Czy zakup używanego Opla Insignia jest dobrym pomysłem? Używany Opel Insignia jest często rekomendowany jako jeden z najlepszych wyborów w segmencie samochodów klasy średniej, dzięki szerokiej dostępności na rynku. Model ten wyróżnia się nowoczesnym designem, lepszym niż jego poprzednik Vectra C, często posiada bogate wyposażenie i oferuje dużo miejsca. Pojazd ten zadebiutował na rynku w 2008 roku.

Potrzebujesz więcej wiedzy?

03 czerwca 2024
W obliczu rosnących wymagań środowiskowych i technologicznych rewolucji, pojazdy hybrydowe coraz mocniej zaznaczają swoją obecność na globalnych rynkach motoryzacyjnych, w tym w Polsce. Oprócz korzyści ekologicznych, właściciele tych pojazdów mogą
02 czerwca 2024
Rejestracja samochodu sprowadzonego z zagranicy to ważny, ale często skomplikowany proces dla wielu kierowców w Polsce. Aby uniknąć problemów i opóźnień, kluczowe jest zebranie wszystkich niezbędnych dokumentów i dokładne zapoznanie
19 maja 2024
Akcyza za samochód stanowi znaczący element finansowej rzeczywistości każdego, kto zdecyduje się na import pojazdu lub zakup nowego samochodu w Polsce. Jest to podatek, który należy uiścić nie tylko ze